Translate

Dzoli volinet.kuvar

Sugar and spice and all things without price

субота, 8. април 2017.

Zokina Challah,sa prazom i mladim belim lukom* Challah with leek and green garlic


Scroll down for Recipe in English

Blog moje drage pomoravke je meni uvek sigurna luka kad hoću da pravim nešto, a neću da eksperimentišem nego da budem sigurna da će da uspe. Tako je bilo i oovga puta. Pravila sam i ranije Challah hleb ali ne punjen. Ovo je interesantna  ideja i hleb je veoma ukusan. Mi smoga jeli uz Kiseli kupus sa kolenicom i suvim rebrima!
Originalni recept koji prenosim dole možete pogledati i kod Zoki na BLOGU.



Sastojci:

Testo

360 g sve namenskog brašna
120 g tople vode
7 g suvog kvasca
1 1/2 kašičica soli
75 g putera ili ulja
2 jaja
2 kašike meda


za premazivanje:
1 umućeno jaje
semenke po izboru

Za fil:
8 većih izdanka belog luka
1 struk praziluka
30 ml maslinovog ulja
so i biber






Priprema:
Izdanke oprati i tvrdi deo odstraniti, koristiti samo meke delove, koje ćete sitno iseckati.
Praziluk očistiti, raseći na pola i dobro oprati pod mlazom hladne vode da isperete pesak.Sitno iseckati i njega.
U tiganj sipati maslinovo ulje, zagrejati na osrednjoj temperaturi i staviti oba luka da se prže.Povremeno promešajte da ne izgori i pržiti dok luk ne omekša.
Skloniti sa ringle,posoliti i pobiberiti po ukusu. 





Otopiti puter i ostaviti da se prohladi.
Jaja blago umutiti.
U toplu vodu dodati ( ja sam vodu merila na vagicu da bude 120 g ) med i razmutiti da se otopi, dodati kvasac, promešati i ostaviti sa strane da se kvasac podigne.
U vanglicu prosejati brašno , dodati so i izmešati sve zajedno i u sredinu brašna napraviti udubljenje.
Sipati otopljen puter, dodati umućena jaja, i nadošli kvasac i sad početi da mesite mikserom sa spiralnim nastavcima, mesiti oko 10 do 12 minuta dok nedobijete, meko, glatko i elastično testo. ( ovo je vrlo važno kod ove vrste hleba )
Ovo takođe može da se mesi rukom, ali morate da izbegnete iskušenju da dodate i malo ekstra brašna...testo koje dobijete je po malo lepljivo.
Oblikovati testo u kuglu, pomozite se sa vrlo malo ulja, i sa kap-dve ulja premažite vanglicu i staviti testo.
Pokriti testo i ostaviti na toplom mestu da se testo udvostruči.


Naraslo testo isipati na radnu površinu ( ja sam se pomagala sa gustinom, jer testo mi se lepilo za radnu površinu ) i podeliti ga na 3 dela, svako treba da je oko 220 do 245 g ( kod mene je bilo 245 g ) i rastanjiti u pravougaonik dužine pleha, u kom će se hleb peći, moj je bio 10cm X 32cm ili sličnih veličina. Pomažite se sa gustinom ili sa vrlo malo brašna.
Ako možete da vidite na slici koliko je ovo testo dobro umešeno, svuda po njemu ima mehuriće...

Kad ste zavili sva tri rolatića, gornje krajeve spojiti da su zajedno ( vidite sliku ) i sad pletite sva tri rolata u pletenicu i kad dođete do kraja te krajeve malu ugurati ispod pletenice.




Upletena pletenica bi trebala da izgleda ovako.





Umesto kalupa, ova pletenica se može peći i na običnom plehu, oko 40cm dužine, ali onda vam neće puno da ode u visinu, više će da se raširi u širinu..ja sam namerno pekla u ovom kalupu da mi hleb bude višlji..vi radite kako hoćete.
Kad je pletenica narasla do 2/3 kalupa, uključiti rernu na 185°C da se zagreje i premazati hleb još jednom sa umućenim jajetom i posuti semenkama po vašem izboru. ( kod mene je laneno seme, crni susam i obični susam )
Kad se rerna zagrejala, staviti hleb da se peče i posle 15 minuta izvaditi hleb iz rerne i premazati još jednom sa preostalim umućenim jajetom svuda da bi vam bila podjednaka boja.
Vratiti u rernu i peći još 15 do 20 minua, u slučaju da počne puno da rumeni, prekriti sa pek papirom.

Ispečen hleb izvaditi iz rerne i ostaviti 5 minuta u kalupu,možda će vam bitipotrebno da okolo ivica pređete nožem i okrenuti hleb na žicu i ostaviti da se ohladi.
Ja nisam mogla da čekam da se potpuno ohladi, sekla sam ga još toplog.
****************************************
Challah with leek and young garlic




There are some blogs that I read for many years. And as in many things, I do have my favorite. One of those is a blog of my friend pomoravka. I have made many of her recipes and they never failed me.

When I want to make something without many experiments I always first look at her blog if she made something similar.

I have made Challah before but never filled one. Original recipe is HERE

Ingredients


Dough

360 g all purpose flour
120 ml warm water
7 g dry instant yeast

1 1/2 tsp salt
75 g butter or oil
2 eggs
2 Tablespoons honey


Eggwash:
1 beaten egg
seeds as per your choice, I used black sesame seeds

Filling:
8 pieces of young garlic
1 leek
30 ml olive oil
salt and pepper


Create

Wash and cut coarsely garlic and leek. Saute in olive oil until tender

Dissolve yeast in warm water and add honey. Let yeast bloom for couple of minutes

In a big bowl, sift flour. Add salt and mix
Add yeast and butter or oil. 


Mix with mixer for about 10 to 12 minutes until the dough is smooth and elastic. The dough will be very sticky. Put few drops of oil in the bowl, cover dough with plastic foil and leave to rise in dry warm place for couple of hours, until it doubles

Divide into 3 equal balls and roll them into a rectangle. Put a mixture of leek and garlic in the middle and roll in a long roll. Put on the baking tray covered with baking paper. The dough will be very soft and sticky so you can use cornflour on your hands and working surface.

When all rolls are filled put the end together and like making a hair braid, braid it together.




Brush with half of the egg wash, sprinkle seeds on top and bake in preheated oven on 180 DegreCelsiusius  15 to 20 minutes.

After that take it out and brush remaining egg wash offer it. Bake for another 15 minutes.

Let it cool and serve.









Нема коментара:

// Pinintrest on image Pinintrest on image Social footer